Question 3 VOCABULARY

Enfoque en la pregunta 3:  Find words or phrases in the text that correspond to the words and definitions given. 
Boy wears skirt to school in protest against 'discrimination'

Impington Village College pupil Chris Whitehead wears a skirt in protest at his school's policy of making boys wear long trousers in the summer 

Chris Whitehead wore a skirt to classes at Impington Village College, near Cambridge, Cambs.  He is protesting against the school uniform policy.
Chris believes that forcing boys to wear long trousers during the sizzling summer months affects concentration and their ability to learn.  He said: ''In the summer girl students are allowed to wear skirts but boys are not allowed to wear shorts.  We think that this discriminates against boys. I will march in a skirt with other boys waving banners and making a lot of noise. I will be wearing the skirt at school all day in protest at the uniform policy and addressing the assembly with the student council, wearing a skirt.''
Chris's mum Liz Whitehead, 50, has praised her son.  She said: ''I am delighted that Chris is taking action on what he believes in.
I am really proud he is brave enough to wear a skirt to school for what he believes in and back him all the way.''
 The ban on shorts was imposed following consultation with students, teachers and parents in 2009. But when Chris joined the school he was outraged by the policy and pledged to overturn the decision.
Headteacher Robert Campbell said: ''Our uniform policy had a significant consultation and ours is typical of most schools in Cambridgeshire and the consensus was we were going to go for that.  ''Chris is one of our brightest and most articulate students and we have got a very strong student council. He is one of only two year 8 pupils on it.”



Question 2
Find words or phrases in the text that correspond to the words or definitions given.

** Consejo: Las palabras que vas a encontrar en esta parte de la prueba están siempre en el mismo orden en el que aparecen en la pregunta; si hay que encontrar 2 palabras en el párrafo 2, por ejemplo, la primera palabra que tienes que encontrar aparecerá antes que la segunda.
1.  to make someone do something (paragraph 2)
Aquí hace falta un verbo.  We need a verb here.
Los verbos en el párrafo 2 son:  Verbs in paragraph 2 are:
believes, forcing, affects, learn, are allowed, wear, think, discriminates, will march, waving, making, addressing.
El verbo correcto es “forcing”. If you force someone to do something, you oblige or make them do something.
Las respuestas aceptadas aquí serían:  Acceptable answer here would be:
to force (infinitive with ‘to’),
force (infinitive without to)
forcing (la forma del verbo tal como parece en el texto) (the form of the verb as it appears in the text).

** Otro consejo:  Si miras a la siguiente pregunta, ésta te dice que el verbo tiene que aparecer antes de “sizzling” en el texto, así que los únicos verbos posibles son: believes, forcing, wear.

2.  very hot (paragraph 2)
Aquí hace falta un adjetivo.
Los adjetivos en el párrafo 2 son:  long, sizzling
The correct adjective is ‘sizzling’.  Even if you don’t know this word, you can probably choose the correct answer because you probably do know the meaning of ‘long’ and ‘summer.’
El adjetivo correcto es “sizzling”. Incluso aunque no conozcas esta palabra, puedes elegirla probablemente como respuesta porque conoces el significado de “long”.

3.  skill   (paragraph 2)
Aquí hace falta un nombre
Los nombres en este párrafo son:
boys, trousers, months, concentration, ability, summer, girl students, skirts, shorts, banners, noise, school, protest, uniform policy, assembly, student council
El nombre correcto tiene que aparecer después de “sizzling”, así que podemos eliminar “boys” y “trousers”
El nombre correcto aquí es “ablity”.  It means the power or skill to do something.

4.  a long piece of cloth, with a message on it, carried by people in a protest march  (paragraph 2)
Aquí hace falta un nombre
Mira en c) para ver la lista de nombres del párrafo 2
The correct noun must appear after ‘ability’ in this paragraph, so we can eliminate ‘boys, trousers, months, concentration, ability,’ from this list.
El nombre correcto tiene que aparecer después de “ability” en este párrafo, así que podemos eliminar “boys, trousers, months, concentration, ability’.
El nombre correcto es “banners”  Banners are often made and carried in protests and demonstrations.
Las respuestas aceptadas serían “banner” y “banners” (La palabra aparece en plural en el texto, pero la forma singular también se aceptaría).

5.  to express your admiration  (paragraph 3)
Aquí hace falta un verbo
Los verbos en el párrafo 3 son: has praised, said, taking, believes, am, is, wear, back
El verbo correcto es: to praise / praise / praised / has praised (Todas estas respuestas serían aceptadas:

6.  not frightened by danger (paragraph 3)
Aquí hace falta un adjetivo.
Los adjetivos en el párrafo 3 son:delighted, proud, brave
La respuesta correcta es “brave”.  If you are brave, you are not frightened by possible dangers.

7.  prohibition (paragraph 4)
Aquí hace falta un nombre
Los nombres que aparecen en el párrafo 4 son: ban, shorts, consultation, students, teachers, parents, school, policy, decision
El nombre correcto aquí es “ban”.  A ban is when something has been forbidden or prohibited officially.

8.  very angry and shocked (paragraph 4)
Aquí hace falta un adjetivo
El único adjetivo que aparece en el párrafo 4 es “outraged”, así que es la respuesta correcta.

9.  to promise (paragraph 4)
Aquí hace falta un verbo
Los verbos del párrafo 4 son: imposed, joined, was, pledged, overturn. Pero la respuesta tiene que aparecer después de la respuesta anterior: “outraged”. Esto quiere decir que nuestras posibilidades se reducen a “pledged” y “overturn”.
La respuesta correcta es “pledged”
Se aceptarían: to pledge, pledge or pledged.

10.              discussion (paragraph 5)
Aquí hace falta un nombre
Los nombres del párrafo 5 son: headteacher, uniform, policy, consultation, schools, consensus, student, student council, pupils
La respuesta correcta para esta definición es “consultation”

11.              agreement (paragraph 5)
Aquí hace falta un nombre
Mira la lista en k) arriba de los nombres del párrafo 5. El nombre para esta pregunta tiene que estar después de “consultation”, así que podemos eliminar headteacher, uniform, policy, consultation
La respuesta correcta es “consensus”

12.              Very intelligent  (paragraph 5)
Aquí hace falta un adjetivo
Los adjetivos del párrafo 5 son: significant, typical, bright, articulate, strong
La respuesta correcta es “brightest”
Puedes dar esta respuesta utilizando la forma en superlativo del texto (brightest / the brightest) o el adjetivo base (bright)

13.              able to express yourself clearly and effectively (paragraph 5)
Aquí hace falta un adjetivo.
Los adjetivos del párrafo 5 son:  significant, typical, bright, articulate, strong.
La respuesta correcta es “articulate”.

Puedes escribir esta respuesta usando el adjetivo superlativo del texto (most articulate / the most articulate) o la base del adjetivo ( articulate)

No hay comentarios: